معرفی بهترین کتاب های بیزینس کوچینگ توسط رضا آذرپیرا

بهترین کتاب های بیزینس کوچینگ، طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرند و ایده‌های کلی درباره اینکه چطور اکثر افراد باید در کسب و کار و زندگی خود به جای رویکرد واکنشی، رویکرد  فعال داشته باشند را ارائه می دهند.

در این مقاله بهترین کتاب های بیزینس کوچینگ را از نظر رضا آذرپیرا بررسی می کنیم:

“اثر مرکب: کسب درآمد خود را شروع کنید” نوشته دارن هاردی

اثر مرکب در ابتدا در سال 2010 منتشر شد و رویکرد آن به دست آوردن مزایای عظیم از فعالیت های کوچکی است که به نظر می رسد اهمیت کمی دارند.

این کتاب در مورد ایجاد تغییرات کوچک در زندگی شما است که وقتی پس از مدتی به هم اضافه شوند، می توانند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارند.

هرکسی که به دنبال انگیزه ای برای تغییر در زندگی خود باشد، باید این کتاب را بخواند. فرقی نمی کند که هدف شما ارتقای کیفیت روابط، بهبود وضعیت مالی یا تناسب اندام باشد.

به گفته رضا آذرپیرا مهمترین ویژگی مفید این کتاب در حوزه بیزینس کوچینگ، استفاده از مثال های گویا، مهم و تاثیرگذار است.

 

“کد استعدادها” نوشته دنیل کویل

کد استعدادها در آوریل 2009 منتشر شده و عواملی را که باعث پرورش و تسریع رشد کسب و کار می شوند، تجزیه و تحلیل می کند. دنیل کویل از یک روش روزنامه نگاری برای بررسی برخی از ” استعدادها” در سراسر جهان استفاده می کند. او سپس محیط‌ها را بررسی می‌کند تا روندها و کیفیت‌هایی را که به درخشش در مکان‌های خاص کمک می‌کنند، شناسایی کند.

تمرین کردن، اشتیاق داشتن و راهنمایی گرفتن از کوچ کسب و کار سه متغیر اصلی هستند که در این کتاب برای رشد استعدادهای خارق‌العاده ضروری هستند. این کتاب همچنین به مدیران نشان می دهد که چگونه این شرایط را تقویت کنند. مثال‌ها و توصیه‌هایی که کویل ارائه می‌کند توسط حقایق علمی، به‌ویژه تحقیقات علوم اعصاب پشتیبانی می‌شوند.

به گفته رضا آذرپیرا، کد استعدادها از بهترین کتاب های بیزینس کوچینگ است که می تواند برای بهبود نیروی کار سازمان و ایجاد فضایی مناسب برای آموزش استفاده شود.

 

“او مانند یک رئیس فکر می کند” نوشته خانم رودل

او مانند یک رئیس فکر می کند، که در 21 ژوئیه 2021 منتشر شد، یک مقدمه فوق العاده برای مدیران مشتاق و یک راهنمای مفید برای مدیران باتجربه است. این کتاب از دیدگاه یک زن نوشته شده است و در مورد موانع منحصر به فردی است که زنان در رهبری باید بر آنها غلبه کنند.

وقتی صحبت از بیزینس کوچینگ به میان می آید، زنان ویژگی های خاصی را از خود نشان می دهند. به عنوان مثال، زنان معمولاً نسبت به همتایان مرد خود در محل کار، با ملاحظه تر بوده و همکاری بیشتری دارند. 43 درصد از مدیران زن، در مقایسه با همتایان مرد خود، محیط کاری دلپذیرتر و امن تری را ایجاد می کنند. علاوه بر این، زنان بیشتر به جزئیات توجه می کنند، راه حل های جدیدی برای مشکلات ارائه می کنند و به غرایز درونی خود تکیه می کنند. این ویژگی ها به زنان کمک می کند تا در محیط کار موفق شوند و اثری ماندگار از خود به جای بگذارند. در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که شرکت‌هایی که توسط زنان اداره می‌شوند، در طول زمان گسترش سریع‌تر و پایدارتری داشته‌اند.

به عنوان یکی از بهترین کتاب های بیزینس کوچینگ، این اثر رودل، نه تنها این چالش ها را تشخیص می دهد ، بلکه یک استراتژی کامل برای غلبه بر آنها ترسیم می کند.

 

چند کلمه در مورد کوچینگ: جمعی از مربیان توسعه کسب و کار

The Word on Coaching در 21 اکتبر منتشر شد. چند سوال از خوانندگان می پرسد: آیا به نتایج لازم دست می یابید؟ آیا محیطی ایجاد کرده اید که دیگران احساس کنند مورد احترام، مبتکر و ایمن هستند؟ آیا حتی در غیاب شما درصورتیکه اداره را ترک کنید می دانید که کار با استاندارد بالایی انجام می‌شود؟ رسیدن به این نقطه  مستلزم کسب مهارت از طریق کمک گرفتن از مربی بیزینس کوچینگ است.

رضا آذرپیرا می گوید:”مدیریت هر کسب و کاری می تواند چالش برانگیز باشد اما سه کوچ حرفه ای که این کتاب را به عنوان یکی از بهترین کتاب های بیزینس کوچینگ نوشته اند از تجربه چندین ساله رهبری و توسعه مربیگری خود بهره برده اند تا کلمه به کلمه آن برای شما مفید باشد.”

 

مطالعه کتاب چگونه به تقویت مفاهیم کوچینگ کسب و کار کمک می کند؟

یادگیری اصول مدیریتی، آموزش و توسعه را می توان در بهترین کتاب های بیزینس کوچینگ یافت. اطلاعات موجود در این کتاب ها علاوه بر صرفه جویی در وقت و تلاش شما به شما کمک می کند از تجربیات دیگران بیاموزید و بهترین راهکارها را برای توسعه بیزینس خود پیاده سازی کنید.

 

بهترین کتاب در زمینه بیزینس کوچینگ از نظر رضا آذرپیرا کدام است؟

The Power of One More یکی از بهترین کتاب های بیزینس کوچینگ از نگاه رضا آذر پیرا است زیرا به شما یک نمای کلی از اینکه چطور بیزینس خود را توسعه دهید، می دهد. بسیاری از ما یک کسب و کار را راه اندازی می کنیم اما برای پیشرفت در آن تلاش نمی کنیم. این کتاب درها را برای فرصت‌هایی باز می‌کند که وقتی در جایی در کسب‌وکارتان گیر کرده‌اید به آنها نیاز دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا
باز کردن چت
سلام
چطوری میتونم کمکتون کنم؟