کدام استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به فروش بیشتر فروشگاه های اینترنتی کمک می کند
اگر در حال حاضر یک فروشگاه اینترنتی دارید باید دریابید که چگونه از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی کسب و کار خود و دسترسی به مخاطبین هدف بیشتر استفاده کنید.
بسیاری از کسب و کارها همچنان از روش های تبلیغات آفلاین سنتی مانند پخش تراکت، تبلیغ رو بیلبوردها، آگهی در روزنامه ها و تبلیغات در رسانه استفاده می کنند.
اما طی سال های اخیر دیجیتال مارکتینگ به عنوان راهی آسانتر، کمهزینهتر و مقرون به صرفه تر برای افزایش آگاهی از برند و هدایت ترافیک به سمت فروشگاه های اینترنتی شناخته شده است.
بیایید محبوب ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را برای فروشگاه های اینترنتی به شما معرفی کنیم.
1. بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) برای فروشگاه های اینترنتی
با تبلیغات در رسانه های اجتماعی می توانید به طیف وسیعی از مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشید و آنها را به خریداران واقعی تبدیل کنید.
حضور برند تان در پلتفرم های محبوبی مانند:
فیس بوک
توییتر
لینکدین
اینستاگرام
پینترست
و اگر در سطح بین المللی تجارت می کنید، WeChat و QQ Tenecent که در چین محبوب هستند می تواند به افزایش فروش و سودآوری بیشتر فروشگاه آنلاین شما کمک کنید.
شما می توانید از طریق این پلتفرم های رسانه های اجتماعی از مزایای مارکتینگ رایگان استفاده کنید. فالوور بگیرید، برای افزایش وفاداری به برند مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کرده و با انتشار پست و استوری تبلیغاتی، بازدیدکنندگان را مستقیماً به سبد خرید در فروشگاه اینترنتی خود هدایت کنید.
2. بازاریابی محتوا برای تجارت الکترونیک
محبوبیت بازاریابی محتوا به عنوان یکی از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ، طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته است زیرا می تواند به طور موثر ترافیک ایجاد کرده و به مخاطب کمک کند تا به تخصص یک شرکت اعتماد کند.
محتوای هدفمند و کاربردی به بازدیدکنندگان وب سایت آموزش می دهد و پاسخی برای سوالات رایج آنها درباره محصولات است. همچنین از فراخوان برای اقدام (CTA) برای تشویق خوانندگان به جستجو در محصولات شما یا ثبت نام در لیست های ایمیل استفاده می کند.
استراتژی بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ شامل تبلیغات مستقیم یا تبلیغ محصول نمی شود. اما می تواند مشتریان را به سمت خرید از فروشگاه اینترنتی هدایت کند .
برای موفقیت در بازاریابی محتوا، باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید که سئو سایت شما (SEO) را بهبود می بخشد. سئوی خوب خوانندگان را به وب سایت شما می آورد، اما همچنین باید مقالات ارزشمندی را برای حفظ مخاطبان خود و ایجاد وفاداری مشتری ایجاد کنید.
3. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) برای فروشگاه های اینترنتی
موتور جستجو ابزاری مبتنی بر وب است که به کاربران کمک می کند اطلاعات را در وب پیدا کنند. گوگل، بینگ و یوتیوب محبوب ترین گزینه ها برای این روش دیجیتال مارکتینگ هستند. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شامل سئو سایت شما نیز می شود که رتبه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) افزایش می دهد.
تبلیغ در گوگل ادز و تبلیغات کلیکی (PPC) از طریق گوگل ادوردز، گزینه محبوب برای بازاریابانی است که از استراتژی های غیررایگان دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به بالاترین SERP استفاده می کنند.
5. بازاریابی ایمیلی برای تجارت الکترونیک
اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را توسعه دهید، یافتن راه هایی برای رشد لیست ایمیل تان ضروری است. از محتوای رایگان مانند پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی یا وبینارها برای تشویق کاربران به ثبت نام استفاده کنید. همانطور که پیشرفت می کنید، می توانید اطلاعات تماس مشتریان تان را نیز جمع آوری کنید.
سپس از این داده ها برای راه اندازی کمپین های بازاریابی ایمیلی استفاده کنید که می تواند بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای ارسال پیشنهادات ویژه جهت افزایش فروش یا معرفی محصولات جدید باشد.
بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ حتی می تواند به صورت استراتژیک برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به خریداران واقعی، مورد استفاده قرار گیرد.
جمع بندی
انتخاب بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما باید توسط بازاریابان حرفه ای انجام گیرد تا با موفقیت برای توسعه فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش آن مورد استفاده قرار گیرد.
اگر به دنبال یک تیم حرفه ای و قابل اعتماد برای دریافت مشاوره های بیزینس کوچینگ به منظور مدیریت و گسترش کسب و کار آنلاین خود هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید.